Tuesday, June 2, 2009

Latihan Atlit Kebangsaan Petanque Fasa 2

Mulai Mei lepas kami telah mengadakan latihan bagi persiapan awal bagi menyertai Sukan Sea ke 25, 2009 di Laos yang akan berlangsung pada 9 hingga 18 Disember 2009. Saya salah seorang yang terpilih untuk percalonan bagi menyertai pertandingan ini. Hanya 1 acara yang disertai bagi sukan petanque ini iaitu acara 'Shooting'. Latihan fasa 2 ini berlansung dari bulan Mei hingga Julai 2009. Latihan berjalan setiap hari dari jam 8.30am hingga 5.30pm.

Selama dalam latihan ini, Coach Somsak memberi bimbingan mengenai dengan Teknik Permainan dan juga teknik Shooting yang betul. Latihan diadakan setiap hari kecuali hari Ahad. Setiap hari selasa dan sabtu petang kami akan mengikuti latihan jasmani untuk stamina di Gym Stadium Hassanal Bolkiah atas bimbingan Jurulatih Rana.

Advantage mengikuti latihan ini ialah i can reduce my weight.. :), setiap hari selepas latihan petang kami akan berjogging sebanyak 6 round, dan bagi latihan jasmani di gym kami memulakan dengan berjogging sebanyak 4 round, where i did it non stop without walking.. alhamdullilah.. pada mulanya memang perit dan susah but after a while i can do it walaupun pelahan. Another 2 months to go untuk latihan ini i hope i can gain more knowledge and skills in this kind of sport..... Wish me Luck... adiossssss

No comments:

Post a Comment